‘ORAŠAR’ – SPORTSKA DVORANA
Franšize
Oduševljena publika nastupom Carskog ruskog baleta nagrađivala je umjetnike čestim prolomima pljeska; i naravno, sve čestitke učenicama učenice Baletnog odjela Umjetničke škole Luke Sorkočevića. Koje uzbuđenje za sve! Ansambl odlazi u Zagreb, rasprodani su godinama unaprijed; najavljuje se još jedno vrhunsko gostovanje u Dubrovniku: Labuđe jezero
Veselimo se unaprijed, ali što reći za pozornicu Sportske dvorane!?
Jadno i nevoljno za Grad!
Penju se doli-gori po tim skelama mijenjajući scenografiju, potežući kredencu i zastore, a garderoba iza koltrina. Ushićeni roditelji komentiraju glasno; tko je tko u baletu za vrijeme izvođenja ili pripovijedaju djeci božićnu bajku. Dok razdragana dječica za vrijeme pauze bacaju po po’tlima, galame, a roditelji sve to mirno promatraju. Šteta!
Mogu mislit kakva će to biti na zagrebačkoj sceni!
Ono što već i golubovi znaju; fali nam multifunkcionalna dvorana po svjetskim standardima, opremljena najsuvremenijom audio i video opremom. Sa svojih 500 sjedišta koja omogućuje organiziranje kongresa, seminara i predavanja, kao i predstava, koncerata, baleta, opere i filmskih projekcija.
Ostaje nam ono; ugostitelji vs. umjetnici!? Dosad među dubrovačkim ugostiteljima nije iskazan interes za “unajmljivanjem” globalno popularnih licencija, tako da svjetske marke još uvijek izostaju iz Dubrovnika. Sve je ostalo na najavama, o dolasku franšiza poput McDonalda ili Starbucksa ili Hard Rock Caféa; sorry… ovi zadnje su pošli u Crnu Goru?
Gubi li se time osobitost Grada koji s ponudom ujednačenih proizvoda postaje dio globalne osrednjosti; Gradska uprava posljednjih je godina više puta nakon sastanaka s vodstvima međunarodnih kompanija najavljivala ulazak velikih brendova!?
Što je s najavljenim projektom Guggenheimovog muzeja u kampanji Gradonačelnika? Istina, nije bila riječ o komercijalnoj, nego o kulturnoj “franšizi” koju je na nikad otkrivenoj lokaciji trebao uvesti Daniel Libeskind, arhitekt poznat kao suautor novog izgleda newyorškog World Trade Centrea, te savjetnik za kulturu Muzeja Guggenheim…?
No, obnovom Lazareta i otvaranjem tog prostora s radnim prostorima za umjetnike, dizajnere i kreativce raznih profila, Grad je omogućio besplatan radni prostor i finula Mare zavjet! Eeeee, ali: „U razdoblju do 2020. godine, u godini naslova i u razdoblju nakon završetka projekta Europske prijestolnice kulture, Dubrovnik se želi rekontekstualizirati ( čudne li riječi) promišljajući vlastiti identitet, otvarajući se onima koji u njemu žele stvarati i ostavljati trag oplemenjivanjem naslijeđene baštine pretvarajući grad u mjesto koje prepoznaje i stimulira suvremene kreativne potencijale.“ Đe, …valjda su Sportskoj dvorani…!?