Input your search keywords and press Enter.

Zlatna medalja za ”Neopipljivo”

Hrvatska izložba naziva „Neopipljivo“, u sklopu koje su predstavljena čak dva rada nastala u dramskom programu Dubrovačkih ljetnih igara, nagrađena je Zlatnom medaljom za korištenje prostora za izvedbu na ovogodišnjem Praškom kvadrijenalu, prestižnoj europskoj manifestaciji posvećenoj scenografiji i uz nju Ovogodišnji Praški kvadrijenale, koji se održava od 18. do 28. lipnja s glavnom temom „Shared space: Music Weather Politics 2013-2016“ obuhvatio je 111 izložbi iz 68 zemalja.

Hrvatska se predstavila u segmentu „Izložbi zemalja i regija“ izložbom „Neopipljivo“ koja je bila postavljena po koncepciji kustosa i likovnog kritičara Marka Goluba, dizajnera i scenografa Nikole Radeljkovića i kazališnog kritičara Igora Ružića te u organizaciji Ministarstva kulture i Hrvatskog dizajnerskog društva. Izložba problematizira pojam scenskog prostora na sjecištu između izvedbene i vizualne umjetnosti, šireći polje kazališnog prostora i dovodeći u doticaj devet kazališnih predstava i umjetničkih performansa ukupno dvanaestero umjetnika, scenografa i redatelja: BADco., Božena Končić Badurina, Damir Bartol Indoš & Tanja Vrvilo, Siniša Labrović, Kata Mijatović, Borut Šeparović , Vlasta Žanić, među kojima su Boris Bakal i Leo Vukelić, redatelj i scenograf predstave „Otac Hrabrost“ na 64. Dubrovačkim ljetnim igrama te Oliver Frljić i Igor Pauška, redatelj i scenograf predstave „Dantonova smrt“ Georga Büchnera na 63. Dubrovačkim ljetnim igrama.

U predstavi „Otac Hrabrost“ intermedijski umjetnik Boris Bakal istražuje povijesnu jezgru Dubrovnika. S minimalnim intervencijama Lea Vukelića u jedinstveni ready-made Dubrovnika, neobično turističko vodstvo preobražava se u veliko putovanje u tamu i podsvijest. Oliver Frljić, jedan od najutjecajnijih kazališnih redatelja u regiji prvi put je na Dubrovačkim ljetnim igrama sudjelovao s „Dantonovom smrću“ Georga Büchnera. Radikalna revolucionarna pitanja susreću radikalnu scenografiju, koju su osmislili redatelj i scenograf Igor Pauška. Imobilizirana publika iskusila je strah od neposredne opasnosti, koji je poslužio gotovo kao realizirana metafora izvorne drame i njenih posljedica. Svi radovi su prikazani u formi kratkih filmova u režiji Ane Marije Habjan, a kombinacija su dokumentarnog video materijala, deskriptivnog pripovijedanja i govora u prvom licu. Praški kvadrijenale najveća je svjetska i europska manifestacija posvećena scenografiji i svim uz nju vezanim disciplinama – dizajnu (svjetla, kostima, zvuka), arhitekturi, vizualnim umjetnostima, glazbi, humanističkim znanostima, pri čemu je svako područje u funkciji istraživanja i proširivanja polja suvremenih scenografskih praksi. Tijekom svojih gotovo 50 godina postojanja, izložba je prerasla u otvorenu i dinamičnu manifestaciju najsuvremenijih trendova na području scenografije i kazališnog oblikovanja prostora s brojnim nacionalnim izložbama, radionicama, urbanim intervencijama, konferencijama, performansima, razmjenama edukativnih sadržaja i rezidencijalnim boravcima.

 

 

Karla Labaš

Ured za odnose s javnošću i marketing

Dubrovačke ljetne igre

One Comment

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *