Input your search keywords and press Enter.

Počeo je Stradun Classic

Prvo izdanje Stradun Classica, festivala organiziranog od strane Dubrovačkog simfonijskog orkestra i klarinetistice Marije Pavlović, započelo je koncertom 6. travnja u crkvi Male braće u 20 sati.
Dubrovačkim simfonijskim orkestrom ravnao je austrijski dirigent Christoph Campestrini, a kao solisti nastupili su Tom Owen, glavni oboist Gürzenich Orchestra Köln i voditelj komornog glazbenog društva KammermusikKöln, čiji su koncerti rasprodani petu godinu zaredom, zatim prvi fagot Rotterdamske filharmonije Pieter Nuytten, vrsni slovenski hornist Boštjan Lipovšek i jedna od najdarovitijih hrvatskih glazbenica Marija Pavlović, dobitnica brojnih prestižnih nagrada i priznanja, rođena Dubrovkinja i inicijatorica festivala.
Izveli su Mozartovu Sinfoniu concertante u Es duru za obou, klarinet, fagot, hornu i orkestar te Dvořákovu Simfoniju br. 5 u F duru, op. 76.

Inače, Stradun Classic ove će se godine održati u dva ciklusa. Prvi dio održava se upravo sada u travnju (od 6. do 11. travnja), a drugi u rujnu (od 4. do 14. rujna). U nastavku festivala spomenutim izvođačima će se pridružiti violinist Daniel Rowland iz Nizozemske, a iz Francuske jedna od vodećih svjetskih čelistica Maja Bogdanović te iz Slovenije nagrađivani kontrabasist Zoran Marković. Svjetski poznate i jedne od najtraženijih hrvatskih glazbenica u inozemstvu, pijanistica Martina Filjak i čelistica Monika Leskovar nastupit će u rujnu, a kroz festival orkestar će raditi i s dirigentima Tomislavom Fačinijem i Darrellom Angom iz Singapura.
Ulaznice su dostupne u uredu Orkestra od 9-14 sati, u Luži, u agenciji Perla Adriatica na Pločama, u gift shopu Dubravka na Pilama i jedan sat prije početka koncerta na mjestu održavanja. Ulaznice po povlaštenim cijenama za građane dostupne su isključivo na blagajni Orkestra.

Renata Roman
Dubrovački simfonijski orkestar
www.dso.hr

 

O Mariji Pavlović:

Klarinetistica Marija Pavlović jedna od najdarovitijih hrvatskih glazbenika novije generacije u Hrvatskoj, počela je glazbenu naobrazbu u rodnome Dubrovniku. Za vrijeme ratnih godina 90-tih u Dubrovniku, odlazi na školovanje u Zagreb. Osamostaljivanje u vrlo ranoj dobi, suočavanje sa stvarnošću, te odvajanje od obitelji, zasigurno igraju vrlo važnu ulogu na njenom umjetničkom putu. Njen put prelazi granice Hrvatske, te želja za daljnim razvojem otvaraju put ka međunarodnoj karijeri. Diplomirala je na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji u klasi Milka Pravdića, potom se usavršavala na salzburškome Mozarteumu u klasi Aloisa Brandhofera, gdje je na završnoj godini studija dobila priznanje ‘Würdigenpreiz’ Austrijskog ministarstva za znanost i kulturu u Beču.

Polazila je ljetnu akademiju u Santanderu, gdje je surađivala sa prestižnim umjetnicima kao Radovan Vlatković, Péter Csaba, Hansjörg Schellenberger, Zakhar Bron i Eduard Brunner. Usavršavala se je i kod Waltera Boeykensa, Iva Lybeertha, Guy Deplusa, Pascala Moragueza. Dobitnica je brojnih nagrada u koje se ubrajaju Nagrada” Yamaha”; Nagrada Zagrebačke filharmonije i PBZ American Express-a za najuspješnijega mladoga glazbenika godine;
1. nagrada na međunarodnom natjecanju ” AudiMozart” u Roveretu ( Italija); Nagrada “Poulenc” na međunarodnom natjecanju ” Ibla Grand Prize” u Ragusi (Italija).
Redovito nastupa kao komorna glazbenica uz fagotistu Pietera Nuyttena, a od 2009 surađuje s hrvatskom pianisticom Martinom Filjak, s kojom je snimila i zajednički nosač zvuka “Glazba… prijateljstvo”. Na 18. dodjeli hrvatske diskografske nagrade Porin (2011 godine) album “Glazba… prijateljstvo” je nagrađen s tri nagrade Porin kao i za najbolji album klasične glazbe.

Za njen solistički nastup s komornim orkestrom Milanske skale (Gli Archi Scaligeri) na 62.Dubrovačkim ljetnim igrama 2011. godine dodijeljena joj je nagrada “Orlando”.
Održala je niz solističkih recitala i koncerata komorne glazbe na mnogobrojnim domaćim i inozemnim festivalima kao “Dubrovačke ljetne igre”, “San Marco festival”, “Zagrebačke ljetne večeri”, “Rishon Lezion (Israel)”, “Art Masters (St.Moritz)”, “Musique et Nature en Bauges (Francuska)”, Kasseler Musiktage (Njemačka), Zomer van Antwerpen (Belgija), Classic con brio ( Njemačka), Podium Jonge Musici ( Belgija), Bozarsundays ( Belgija), Arbanassi summer music (Bugarska), Sächsische Mozart-Gesellschaft ( Njemačka), Seneffe festival ( Belgija).. Gostovala je u brojnim evropskim zemljama, SAD-u i Israelu. Kao solistica surađivala je sa uglednim hrvatskim i inozemnim orkestrima i komornim ansamblima kao: Dubrovački simfonijski orkestar, Hrvatski Komorni orkestar, Zagrebački solisti, Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije, Haydn orchestra di Bolzano e Trento, Montreal Chamber Orchestra, Gli Archi Scaligeri, Rijecka filharmonija, Brussel Chamber Orchestra, Symfonieorkest Vlaanderen.

Marija je zaljubljenica komorne glazbe, pa je uz svoje kolege osnovala komorni ansambl “Focus”, koji djeluje u različitim komornim sastavima. Novi CD ansambla “Focus “ izlazi 2018 sa skladbama flamanskih skladatelja.
Proteklih godina redovito surađuje kao orkestralna glazbenica u mnogobrojnim orkestrima u Austriji, Francuskoj, Nizozemskoj i Belgiji kao: Opéra de Rouen Normandie, Antwerp Symphony orchestra, Brabants orkest, La Monnaie, Vlaamse Opera, Rotterdams Philharmonisch Orkest…
Nakon uspješne audicije 2017.godine redovito će surađivati kao gost solo klarinet u Vlaamse Opera.
Do sada je kao solistica i kao član orkestra surađivala s mnogobrojnim dirigentima kao: Valery Gergiev, Yannick Nézet- Séguin, Stanislav Kochanovsky, Ben Gernon, Vjekoslav Šutej, Pavle Dešpalj, Rudolf Barshai, Alan Buribayev, Marc Albrecht, Cristian Măcelaru, Philippe Herreweghe, Tomas Netopil, Alexander Joel, Dmitri Jurowski, Eliahu Inbal…

Također je do sada nastupala u koncertnim dvoranama poput: Vatroslav Lisinski, Großen Saal der Stiftung Mozarteum, Santander Performing Arts Center, Muziektheater Amsterdam, De Doelen ( Rotterdam), La Monnaie ( Brussel), Vlaamse Opera Gent/Antwerpen, Flagey ( Brussel), De Bijloke (Gent) ,
Concertgebouw ( Brugge), DeSingel ( Antwerpen), Concertgebouw ( Amsterdam).
2018. godine postaje “Artist in Residence” u Dubrovačkom simfonijskom orkestru i utemeljuje novi festival “Stradun Classic”.

O Tomu Owenu:
Tom Owen rođen je u Sussexu. Studirao je na Glazbenoj školi Purcell kod Melanie Ragge, na Kraljevskoj glazbenoj akademiji kod Tess Miller, te na Visokoj glazbenoj školi za glazbu i teatar u Hannoveru kod prof. Klausa Beckera, gdje je imao mjesto na prestižnoj solo klasi na koledžu. Sa 19 godina osvojio je nagradu Kraljevske glazbene akademije za obou, a kasnije je dobio i nagradu “profesora Charlesa Leggetta”, kao i nagradu “Sidney Perry” Martinskog glazbenog fonda za stipendije, što je rezultiralo recitalom za obou i klavir u londonskom Royal Festival Hallu.
Tom je glavni oboist Gürzenich Orchestra Köln, nastupa u Kölnskoj opernoj kući i Kölnskoj filharmoniji. Uz nastupe u Kölnu, Tom redovito nastupa kao gost – glavni oboist s mnogim vodećim europskim simfonijskim orkestrima, uključujući Stattskapelle Dresden, Gewandhaus Orchestra Leipzig, Simfonijski orkestar grada Birminghama, Bamberg Symphoniker, London Philharmonic Orchestra, Bavarsku državnu operu u Münchenu, radijske orkestre Sjeverne, Zapadne i Jugozapadne njemačke i oba Radio orkestra u Berlinu. Osim toga, radi s komornim orkestrom Spira Mirabilis, glazbenim kolegijem Wintherthur u Švicarskoj, Brittenom Sinfonia u Cambridgeu i Cameratom Salzburg, a 2016. godine pridružio se komornom orkestru Kölna kao glavni oboist.
Tom je nastupao u Americi, Europi i Aziji i kao solist i komorni glazbenik. Nastupao je kao solist na njemačkom Schleswig-Holstein Music Festivalu, gje je s violinistom Nigeoml Kennedyjem izveo Bachov dvostruki koncert. Osim toga, radio je kao solist s Komornim orkestrom Köln, Ensemble Resonanz, West Deutsche Sinfonia i Bavarskom komornom filharmonijom pod dirigentima kao što su Reinhard Goebel, Markus Stenz i Dirk Joeres. Tom je nastupao s njemačkim Linos Ansamblom i snimio s Calamus Ansamblom, a osim suradnje s vlastitim ansamblom, the Cologne Chamber Soloists, koji su nedavno potpisali s diskografskom kućom “MDG” i snimili svoj debitantski album s komornom glazbom Geralda Finzija. Tom je također utemeljitelj i potpredsjednik Komornog glazbenog društva “KammermusikKöln” iz Kölna, čiji su koncerti u Sancta Clara Keller, rasprodani već petu sezonu zaredom.
Vrlo je zauzet podučavanjem u Kölnu, a održava i majstorske tečajeve oboe i recitale u Središnjem konzervatoriju u Pekingu, Šangaju, Royal Northern Music Collegeu, Kraljevskoj glazbenoj akademiji, NRW Orchesterzentrumu u Dortmundu, Guildhall School of Music and Drama i konzervatorjima Köln, Stuttgart, Detmold i Trossingen. Redovito sudjeluje na festivalima, uključujući Peking International Oboe Festival 2014., the International Double Reed Society convention in Tokyo 2015. i Qing Dao International Oboe Festival 2017. Svake godine održava i majstorski tečaj u Atri u Italiji u sklopu Međunarodnog festivala “Duchi d’Acquaviva”. Godine 2015. Tom je proglašen suradnikom Kraljevske glazbene akademije (ARAM). Također je strastveni jazz pijanist i voli kuhati!

O Pieteru Nuyttenu:
Pieter Nuytten (1980.) započeo je učenje fagota s Koen Coppé u dobi od 15 godina i studirao fagot na konzervatorijima Antwerpena, Kölna i Basela s Francisom Polletom, Dannyem d’Haene (kontrabassoon), prof. Georgom Klütschom i Sergiom Azzolinijem.
Kao student Pieter izabran za orkestar mladih Europske unije, orkestar Pacifik festivala (Japan) i Orkestar mladih Gustav Mahler. Radio je s dirigentima kao što su Claudio Abbado, Bernard Haitink i Ivan Fischer.
Nakon nastupanja kao slobodni umjetnik s orkestrima u Belgiji, Nizozemskoj, Španjolskoj i Njemačkoj, Pieter je bio honorarni vođa fagota u Royal Scottish National Orchestra u Glasgowu 2004. godine. Nakon toga postao je solo fagotist s Orkestrom Opera de Rouen – Haute Normandie u Francuskoj), a od 2007. godine solo fagotist je u Rotterdamskom filharmonijskom orkestru pod ravnanjem Yannicka Nézet-Séguina i do 2008. godine pod ravnanjem Valeryja Gergieva. Kao glavni gost Pieter nastupio je s ostalim orkestrima kao što su Radiofilmharmonija Hilversum, Mozarteum orkestar Salzburg, Simfonijski orkestar KBS Seoul, Mahlerov komorni orkestar (Nelssons) i Royal Concertgebouw Orchestra Amsterdam (Harding). Tijekom sezone 2014.-15. bio je glavni fagotist u berlinskom Rundfunksinfoniorchesteru pod Marekom Janowskim.
Vrlo je strastven komorni glazbenik i imao je priliku raditi s glazbenicima kao što su Nicholas Daniel, Jonathan Kelly, Priya Mitchell, Natacha Kudritskaya, Vladimir Mendelssohn, Vineta Sareika i Jean-Claude Vanden Eynden. Pieter je sudjelovao na festivalima kao što su Classic Con Brio Osnabrück, Storioni Festival Eindhoven, Schiermonnikoog Međunarodni festival komorne glazbe i Arbanassi Summer Music (Bugarska). Pieter je jedan od utemeljitelja Focusa iz Antwerpena, Kölner Kammersolisten i redoviti gost Oxalysa (Bruxelles).
Godine 2001. Pieter je debitirao u Mozartovoj Sinfoniji Concertante u Bozaru u Bruxellesu. Od tada je u koncertnim dvoranama u Belgiji, Nizozemskoj, Francuskoj i Njemačkoj nastupio na brojnim koncertima Petera Maxwella Daviesa, Haydna, Vivaldija, Webera i Mozarta s dirigentima kao što su Roy Goodman, Daniel Kawka, Hubert Buchberger, Ulrich Kern, Nicholas Collon, Ivan Meylemans i Ben Gernon. Sa Simfonijskim orkestrom Flanders Pieter i njegova supruga Marija Pavlović izveli su Duet Concertino Richarda Straussa u glavnim koncertnim dvoranama u Brugesu, Ghentu i Antwerpenu 2016. i na Dubrovačkim ljetnim igrama s Dubrovačkim simfonijskim orkestrom.
Njegova izvedba Mozartovog koncerta za fagot s Collegium Instrumentale Brugenseom 2008. godine bila je emitirana uživo, kao i radio snimka izvedbe Weberova Andantea i Ronda Ungarese s Bruxellesom filharmonijom 2015. godine.
Pieter predaje na konzervatorijima u Rotterdamu i Ghentu. Pieter je započeo i organizirao Festival fagota u Ghentu 2014. i održava majstorske tečajeve u Belgiji, Seulu, Linzu, Buenos Airesu i Limi.

O Boštjanu Lipovšeku:
Boštjan Lipovšek dolazi iz glazbene obitelji s dugom tradicijom sviranja roga. Njegovi prvi mentori bili su njegov otac i brat, a slijede prof. Jože Falout na Glazbenoj akademiji u Ljubljani. Boštjan je studirao ko prof. Falouta tijekom diplomskog i poslijediplomskog studija. Kasnije je u Salzburg Mozarteumu studirao kod Radovana Vlatkovića. Tijekom studija u Ljubljani dobio je studentsku Prešernovu nagradu za izvedbu Straussovog koncerta br. 1 za rog i orkestar sa Simfonijskim orkestrom RTV Slovenije. Kao solist nastupao je sa Slovenskom filharmonijom, Mariborskom filharmonijom, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom, Udruženim filharmonijskim orkestrom Udine, Komornim orkestrom Padova e Veneto i Jeunesses musicales Orchestra. Svirao je pod vodstvom velikih dirigenata, kao što su Anton Nanut, Uroš Lajović, Marko Letonja, En Shao, David de Villiers, S. Pelegrino Amato, Gary Brain, Yakov Kreizberg, Sian Edwards, Pavle Dešpalj. Solističke nastupe ostvario je s Nacionalnim orkestrom opere La monnaie u Bruxellesu, s Berlinskim simfonijskim orkestrom, komornim orkestrom Mahler, Škotskim komornim orkestrom, Festivalskim orkestrom Budimpešte pod ravnanjem Ivana Fishera i Izraelskom filharmonijom pod ravnanjem Zubina Mehta. Godina 2001. donijela mu je pobjedu na međunarodnom natjecanju Citta di Porcia. Predaje na Glazbenoj akademiji u Ljubljan kao asistent od 1999. godine i viši predavač od 2004. godine. Od 2005. radi kao viši predavač na Glazbenoj akademiji u Zagrebu. Imao je pet albuma izdanih od strane ZKP RTV Slovenije, tri solo albuma i dva s komornim skupinama (Slovenski limeni kvintet i Wind Quintet Ariart). Zajedno s Juvavum Brassom objavio je album Salzburg rarities s njemačkim izdavačem Profilom. Kao član simfonijskog orkestra RTV Slovenije posljednjih deset godina snimio je koncerte R. Strauss i W. A. Mozart, R.Gliere, J.Pauer …. Posebnu pozornost zaslužuju prva izvedba i premijerne snimke djela L. Lebića, I. Petrića i U. Krek. Godine 2008. primio je “Prešernovu nagradu” ministarstvu kulture republike Slovenije za svoje glazbene uspjehe.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *