Input your search keywords and press Enter.

Zamjenica gradonačelnika Jelka Tepšić i intendantica Dubrovačkih ljetnih igara Dora Ruždjak Podolski sastale su se drugog dana simpozija Budućnost ambijentalne izvedbe, 19. srpnja u Festivalskoj palači saSimonom PonsRotbardtom, voditeljem programa francuskog Centre des monuments nationaux, i razgovarale o mogućnostima suradnje ovih institucija.

Simon PonsRotbardt predstavio je rad Centa za nacionalne spomenike, vladinog tijela pod francuskim Ministarstvom kulture, koje je zaduženo za konzervaciju, restauraciju i upravljanje povijesnim prostorima i građevinama koji su u vlasništvu francuske države. Simon Pons-Rotbardt za Centar je kreirao projekt Spomenici u pokretu koji se bavi razvojem izvedbenih umjetnosti na mjestima baštine, a taj nacionalni program plesa i cirkusa ove godine slavi petu godinu pozivajući publiku da otkrije francuske povijesne dragulje kroz izvedbe perspektivnih i uvaženih umjetnika iz svijeta plesa i cirkusa.

Jelka Tepšić je gosta upoznala s bogatom ladanjskom spomeničkom baštinom Dubrovnika te brojnim ljetnikovcima na širem području grada i projektima njihove revitalizacije. Istaknuti su primjeri jedinog potpuno obnovljenog ljetnikovca Bunić-Kaboga na Batahovini, kojeg je Pons-Rotbardt i razgledao s neskrivenim oduševljenjem kako je sam spomenuo, zatim ljetnikovca Gučetić u Rijeci dubrovačkoj u kojem se otvara memorijalni centar Ruđera Boškovića i društveni centar, ali i ostalih koje tek čeka obnova i nova kulturna namjena.

Simon Pons-Rotbardt, koji se prije dolaska u Dubrovnik susreo u Zagrebu s predstavnicima Ministarstva kulture te Francuskog instituta u Hrvatskoj, istaknuo je kako je impresioniranDubrovnikom, njegovom spomeničkom baštinom te festivalom o kojem je mnogo slušao i ranije u Francuskoj. Razgovaralo se o mogućnostima koprodukcija na području site-specific izvedbi te razmjeni umjetnika. Pitanja aktivacije spomenika i pronalaska novih izvedbenih lokacija, zajedničke su nam teme, istaknuo je Pons-Rotbardt. Nadalje, govorilo se o izazovima privlačenja publike, posebice novih publika te naročito turista. Dora Ruždjak Podolski istaknula je primjer lanjskog festivalskog programa InsideOut, kao uspješnog programa intervencije u prostoru i site-specific izvedbe na koju su sjajno reagirali upravo turisti koji su se tamo našli.

Boravak Simona Ponsa-Rotbardta u Dubrovniku i njegovo izlaganje Baština i pokret na simpoziju Budućnost ambijentalne izvedbe, kojeg su Dubrovačke ljetne igre organizirale u sklopu dvogodišnjeg projekta Future Epics podržanog od strane Europske komisije unutar programa Kreativna Europa – potprogram Kultura, podržao je Francuski institut u Hrvatskoj.

Dubrovačke ljetne igre, kao središte hrvatskog i svjetskog duha i kulture, kao mjesto stvaranja, a ne gostovanja, mjesto susreta, ideja i novih umjetničkih izričaja, i ove su godine tradicionalno podržali Ministarstvo kulture RH, Grad Dubrovnik, Dubrovačko-neretvanska županija te brojni sponzori, kako bi zajedno ostvarili ovaj najprestižniji kulturni događaj u Hrvatskoj.

Karla Labaš

Ured za odnose s javnošću i marketing

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *