Input your search keywords and press Enter.

U sklopu pripreme kandidature Dubrovnika za Europsku prijestolnicu kulture te projekta Centra za nematerijalnu kulturnu baštinu Mediterana sinoć, 25. studenoga 2015. u Lazaretima je otvorena izložba Glazbala mladog kipara Stipana Kujundžića.  Na jedinstven umjetnički način izložba prikazuje spoj tradicijskih elemenata naše kulture i suvremenih likovnih, odnosno kiparskih koncepcija i interpretacija.  Autori izložbe su prof. Mario Beusan i akademski kipar Stipan Kujundžić, a kustos je koordinator projekta Centra za nematerijalnu kulturnu baštinu Mediterana, etnolog i kulturni antropolog Ivica Kipre. Izložba će u četvrtoj lađi u Lazaretima biti otvorena do 11. prosinca 2015.

Izloženi su rezultati autorovog višegodišnjeg istraživanja istočnjačke narodne glazbene baštine i gudalačkih instrumenata, ali i glazbala u regiji. Između brojnih glazbenih instrumenata Kujundžić se posebno fokusira na izvorne gusle Imotske krajine, na učenje i savladavanje njihove gradbene tehnike te, prije svega, na kiparsko promišljanje njihovog oblikovanja. Sam autor, akademski kipar Stipan Kujundžić kaže: „Glazba je u mojem životu jednako važna kao i kiparstvo. Oduvijek sam bio okružen glazbom i glazbalima. Od malena sviram na nekoliko instrumenata. Imotske gusle su moja opsesija, pa sam već odavna savladao tehniku građenja tog instrumenta. Isprva su to bile replike izvornog instrumenta, a potom sam se usmjerio prema preoblikovanju s ciljem spajanja kiparskog i glazbenog umijeća. Iako je bavljenje time bilo periferno, obzirom na moju temeljnu profesionalnu kiparsku usmjerenost, uvijek je u meni pobuđivalo veliku radost i znatiželju. Na nagovor prof. Beusana započeo sam sa sustavnim istraživanjem mogućnosti preoblikovanja izvornih gusla. Profesor je u ovaj projekt uključio muzikologinju Maju Milošević i kompozitora Tibora Sziroviczu, pa su se tako otvorile nove dimenzije unutar mog istraživanja.“ Glazbala neočekivanih oblika izvorni su kiparski rad akademskog kipara Stipana Kujundžića, koji polazi od gradbene matrice tradicijskih gusla Imotske krajine, te na toj osnovi razvija posve nove neviđene instrumente.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *