Input your search keywords and press Enter.

Festival Perforacije u Art radionici Lazareti

Perforacije u Dubrovniku 2016

Nakon više od 40 izvedbi u Rijeci, Zagrebu i Splitu festival Perforacije završava u Dubrovniku, gdje uz suorganizaciju s Art radioniciom Lazareti publici 27. i 28. lipnja donosimo predstavu raSKRIVANJA autora Brune Isakovića, te Noć performansa koja će 28. lipnja i zatvoriti cijeli festival.

PERFORACIJE 2016, LAZARETI, DUBROVNIK

PROGRAM:

27.6. u 20 sati

20h Bruno Isaković: raSKRIVANJA

28.6.

20h Bruno Isaković: Nečastive (solo) + Noć performansa

Ulaz na sva događanja je besplatan uz prethodnu rezervaciju na mail: ulazniceperforacije2016@gmail.com

U ponedjeljak će se program festivala u Dubrovniku s početkom u 20 sati u Lazaretima otvoriti izvedbom raSKIVANJA autora Burne Isakovića koja je prije svega nekoliko dana doživjela svoju premijeru na zagrebačkim Perforacijama, a samo večer prije 26. lipnja igrala je u Domu mladih u Splitu. Predstava tematizira odnos spram nagosti – ovisno o kulturnom kontekstu, porijeklu, odgoju, kao i razini inhibicije, na razotkriveno tijelo reagiramo bilo sramom, interesom, ravnodušnošću ili pak obrambenim mehanizmom zasićenim predrasudama.

Festival u Dubrovniku, ali i Perforacije općenito završavaju programom Noći performansa koja se otvara solo izvedbom Nečastive. Nečastive su nastale tijekom rezidencije u Dubrovniku 2013., nakon čega je predstava obišla preko 20 zemalja širom svijeta, a sada se ponovo vraća dubrovačkoj publici. U nastavku večeri gledatelji mogu čitati ulomke iz lektire u posljednjem performansu Željka Zorice, “12 stolica,” koji se održava u realizaciji njegove supruge Ane Zorice. Splitskoj ćemo publici predstaviti i video instalaciju “Pozdrav”, za koju je autorica Vesna Mačković osvojila ovogodišnju Nagrada za hrvatsku suvremenu umjetnost T-HT. Prigodno, program završava glazbenim nastupom dubrovačkog benda Zebre.

Program u Dubrovniku održava se uz podršku Mreže izvedbenih umjetnosti, Grada Dubrovnika i Ministarstva kulture . Cjelokupni festivalski program možete pronaći na: www.perforacije.org

Nečastive (solo) + Noć performansa

Bruno Isaković: Nečastive (solo)

Razvijeni fizički mehanizmi se baziraju na suodnosu disanja i fizičke tenzije te načinu na koji oni prožimaju tijelo u svakom trenutku. Transformacija izvedbenog tijela je definirana odnosom tih dvaju elemenata u konstantnoj potrebi tijela da se opusti, ponovno aktivira, osvijesti i pronađe iznova njihovu međuovisnost. Disanje i tenzija su u logičnom organskom odnosu sve dok se ne potenciraju prema svojim ekstremima. Tijelo nekada radi za sebe, a nekada protiv sebe u različitim intezitetima svoje transformacije. Scenska prisutnost je povećana direktnim suočavanjem sa publikom. Izvođač nije tek izložen, već je zbog neizbježnog uzajamnog pogleda pojačano propitivanje odnosa sa publikom, što dodatno potencira aktivnost u izvedbenom tijelu. Ta vrsta suočavanja je ovdje iskorištena kao pokretač izvedbene prisutnosti te omogućava čitanje iz intimnih kuteva promatrača s obje strane.

Bruno Isaković rođen je 1981. godine u Zagrebu, a studirao je na Amsterdamskoj školi umjetnosti/odjel Suvremenog plesa te na Plesnoj akademiji Rotterdam. Dobitnik je brojnih stipendija i nagrada. Kao plesač je surađivao s brojnim stranim koreografima, a kao koreograf je sudjelovao na mnogim istaknutim međunarodnim plesnim festivalima. Isaković redovito podučava i drži različite plesne radionice. Od 2009. godine član je Studija za suvremeni ples u Zagrebu.

Vesna Mačković: Pozdrav

Video performans Pozdrav snimljen je u lipnju 2014. u napuštenoj tvorničkoj hali ‘Željezare Sisak’.

Autorica se 1990. doselila u Sisak kao 15-godišnjakinja. Rat i izolacija zbog bolesti koja ju je zadesila, učinili su da grad Sisak nije dospjela doživjeti. Nakon 13 dugih godina, pozdravlja se s izolacijom i bolešću, a i rat je već davno bio iza nas. „Činilo se kao bajka kad bi se izgovorilo. Ali priča je drugačija. Grad je bio uništen. Ljudi su prije teško disali zbog velike industrije i zagađenja. Sada su teško disali jer ničega više nema. Željna sunca i upoznavanja mogla sam istraživati ljudske depresije i prazninu očerupanog grada. Znala sam samo… otići.“

Ovim video performansom imaginarno se vraća u Sisak, pokušavajući se suočiti s gradom i osobnom prošlošću nakon godina izbivanja.

Vesna Mačković je autorica, izvođačica, producentica u predstavama suvremenog plesa, inkluzivnog plesa, multimedijalnog eksperimentalnog kazališta i dr. Kao izvođačica je sudjelovala u projektu Brujanje grada Bacača sjenki, a kao suautorica potpisuje plesno-multimedijalnu predstavu Intenziteti, te Magnolija (ili prkos) u kojoj je suautorica (s Ivom Nerinom Sibilom i Silvijom Marchig) i izvođačica u duetu sa Silvijom Marchig.

Željko Zorica: 12 stolica

Željko Zorica autor je koji je bio redovitim imenom na programu Perforacija do svoje prerane smrti 2013. godine. 12 stolica je konceptualni rad koji je osmislio zadnjih dana života. Rad se postavlja uz realizaciju njegove supruge Ane Zorice.

U svom radu Željko Zorica se koristio različitim medijima – filmom, videom, arhivom, webom, glazbom, hranom, nastupima različitih grupa i pojedinaca, performansom, happeningom, designom ali i formama koje su ključne u poimanju identiteta neke društvene zajednice : forme otkrivanja spomen ploče, otkrivanja spomenika, proslave gradskih ili državnih obljetnica, polaganje svečanih zakletvi etc. Željko Zorica na hrvatskoj sceni bio je aktivan od 1976. i djelovao je na različitim umjetničkim poljima: sudionik zajedničke proizvodnje predstava u kazališnoj grupi Kugla Glumište, scenograf, kreator lutaka,stripova, dramskih tekstova, grafički dizajner, pisac, te osnivač kazališnih grupa Ulješura, Kačinsky Trupa, Uplašene žirafe te skupine ZZOT. Pokretač je umjetničke organizacije

Studio Artless. Dobitnik je više nagrada u raznim umjetničkim disciplinama (dizajn, strip, scenografija, socijalne akcije).

Anja Janjatović-Zorica, sociologinja, učiteljica kuhanja, voditeljica umjetničke organizacije Studio Artless.

raSKIVANJA

Svlačiti se i biti nag je intimno iskustvo blisko povezano s nečijom osobnošću i društvenim normama. Ljudi imaju različite poglede na golotinju, kako vlastitu tako i tuđu. Ovisno o kulturnom kontekstu, porijeklu, odgoju, kao i razini inhibicije, na razotkriveno tijelo reagiramo sramom, interesom, ravnodušnošću ili pak obrambenim mehanizmom zasićenim predrasudama.

Provučena kroz različite prizme, interpretacija nagosti i tijela značajno utječe na naše poimanje sebe i drugih. Kult ljepote je idealizirao tijelo, fine umjetnosti stilizirale, pornografija ga je vulgarizirala, a religija sakrila. Na različite smo načine objektivizirali tijelo te je ponekad teško promatrati i komunicirati o tjelesnosti izvan naučenih normi. Ipak, promatrajući golu osobu blijede izvori naših pretpostavki i predrasuda. Ne primjećujemo religiju, socio-ekonomski status, političko opredjeljenje, ugled ili seksualnu orijentaciju. Tada nismo skriveni iza brandova, majica sa sloganima, ogrlica s križem i uskih traperica. Svakodnevne razlike nisu toliko očite. Umjesto toga svaki dio našega tijela nosi svoju priču. Priču o odrastanju, shvaćanju sebe, privatnosti i svijeta koji nas neposredno okružuje. O svijetu koji nas je formirao i koji dalje gradimo. O ljubavi, nadi, sreći, ranjivosti, razočaranju, frustraciji ili strahu.

Čin svlačenja, presvlačenja i nagosti, kao i čin subjektivizacije odnosno objektivizacije tijela, se u predstavi koristi kao sredstvo za te osobne priče kroz koje se značenja kondenziraju i dovode na površinu.

Sve prosudbe koje bi mogle biti donesene na temelju rase, veličine tijela, dobi ili bilo kojih drugih razmišljanja potaknutih golom istinom naših tijela, razotkrivaju kompleksne postavke našega društva i potiču individualna pitanja u svakom gledaocu.

Autor: Bruno Isaković;

Dramaturgija: Katarina Pejović;

Koautroi/Izvođači: Petar Banda, Silvija Dogan, Nađa Josimović, Marko Kalc, Milica Manojlović, Mia Zalukar

Produkcija: Domino

(u sklopu projekta Imagine 2020).

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *